Δράση για το Σχολικό Εκφοβισμό

Συζητάμε και μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε τον Σχολικό Εκφοβισμό

 Στο Μουσικό Σχολείο Σερρών υποδεχθήκαμε με ιδιαίτερο εκπαιδευτικό ενδιαφέρον την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που καλούσε στις 6 Μαρτίου, Ημέρα της Σχολικής βίας και του Εκφοβισμού, τις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης να αφιερώσουν χρόνο (δύο ή περισσότερες διδακτικές ώρες με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων) σε δράσεις – συζητήσεις – εκδηλώσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού. Στόχος αυτών των εκπαιδευτικών δράσεων είναι η ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων και η επαγρύπνηση όλων των μελών τους για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Οργανώθηκε έτσι μια ομάδα εκπαιδευτικών που αποτελούνταν από τους εκπαιδευτικούς: Σοφία Ανδρικοπούλου, Μαθηματικό, Σταύρο Σταματούρο Κοινωνιολόγο, Αλεξάνδρα Τσαρδάκη, Βιολόγο, Μαρία Ελένη Παπαδοπούλου, Μουσικό και Χρυσάνθη Παλάζη, Φιλόλογο και οργανώθηκε μια εκδήλωση παρουσίασης στις 29 Μαρτίου 2013, στους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου και του Λυκείου μας, του εξαιρετικά επίκαιρου θέματος του σχολικού εκφοβισμού, των μορφών του και των διαστάσεων που έχει λάβει στη ζωή των εφήβων.

Στην προσπάθεια μας αυτή εξαιρετικά πολύτιμη και παιδαγωγικά αποτελεσματική στάθηκε η συνδρομή της κ. Βασιλικής Ζέττα, Φιλολόγου, Υπευθύνου του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Σερρών. Η κ. Β. Ζέττα, παρουσίασε στα παιδιά τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο σχολικό περιβάλλον από τον εκφοβισμό ανάμεσα στους συνομιλήκους, με τρόπο άμεσο και διαδραστικό και δέχθηκε καταιγισμό ερωτήσεων από τους μαθητές μας, γεγονός που καταδεικνύει το ενδιαφέρον των εφήβων για ένα θέμα που αποτελεί αιχμή της καθημερινότητάς τους. Η παρουσίαση εμπλουτίστηκε ακόμη με προβολή σχετικών βίντεο από το διαδίκτυο. Στην εκδήλωση δεν έλειψε και η αναφορά στον ψηφιακό εκφοβισμό που ασκείται στους έφηβους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, msn, myspace κ.ά.).

Οι μαθητές του τμήματος Γ1 Γυμνασίου με την ενθάρρυνση της φιλολόγους κ. Χρ. Παλάζη, παρουσίασαν τις σκέψεις και τα συμπεράσματά τους, με αφορμή τη συμπλήρωση του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου Tabby με θέμα τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό και το προφίλ των έφηβων χρηστών του διαδικτύου (διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του ευρωπαϊκού προγράμματος www.tabby.eu).

Η εκδήλωση έληξε με την παρουσίαση των συμπερασμάτων από την έρευνα «Η επίδραση της μουσικής αγωγής στην ανάπτυξη της κοινωνικής συμπεριφοράς παιδιών σχολικής ηλικίας» της κ. Κολιάδη - Τηλιακού Ανθούλας από το Μουσικό Σχολείο Ρόδου. Η καθηγήτρια του σχολείου μας κ. Μ. Παπαδοπούλου αποδελτίωσε τα συμπεράσματα της έρευνας η οποία αφορούσε μαθητές από τα τέσσερα Μουσικά Σχολεία της Αθήνας (Παλλήνης, Ιλίου, Πειραιά και Αλίμου), καθώς και μαθητές από τέσσερα Γενικά Σχολεία. Τα συμπεράσματα που παρουσιάστηκαν από τους μαθητές του Γ1 Γυμνασίου, συγκεφαλαιώνονται στο ότι τα παιδιά που φοιτούν στο Μουσικό Σχολείο και ασχολούνται με τη μουσική θεωρούν τους εαυτούς τους καλύτερους στη διαγωγή και στην κοινωνική συμπεριφορά. Τα ευρήματα αυτά ενισχύονται και από την αξιοσημείωτη διαφορά που βρέθηκε αναφορικά με τη σωματική επιθετικότητα ανάμεσα στα παιδιά που ασχολούνται με τη μουσική και σε συνομηλίκους τους που δεν ασχολούνται. Με άλλα λόγια, τα παιδιά που φοιτούν στο Μουσικό Γυμνάσιο φαίνεται να έχουν καλύτερη συμπεριφορά και συνεπώς εκδηλώνουν λιγότερη επιθετικότητα, και ιδιαίτερα σωματική, σύμφωνα με την έρευνα της κ. Α. Κολιάδη –Τηλιακού.