Αγώνες Χημείας…μετά μουσικής

Μια βιωματική προσέγγιση της μάθησης με τα τμήματα Β1 και Β2 Λυκείου.

Υπεύθυνη καθ/τρια: Αθανασιάδου Βαρβάρα, Χημικός.

Συνεργαζόμενοι καθηγητές: Σταματίου Φιλιώ, Μαρκατόπουλος Θάνος, Μπαλιάκας Γιάννης.

Μουσικοί: Μεντίζη Μαρία, Θεατρολόγος, Μότας Άρης, Αγγλικών.

Κριτική επιτροπή: Μπεζεργιαννίδου Αικατερίνη, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04, Χημικός, Βουδούρης Γεώργιος Υποδιευθυντής ΜΣΣ, Φυσικός, Χαρίτος Ευάγγελος, Γεωλόγος.

 Σκοπός: Κατανόηση και εφαρμογή των κανόνων ονοματολογίας στις οργανικές ενώσεις.

ΜέθοδοςΑνάληψη ρόλων, κατασκευή των ενώσεων με τα σώματα των μαθητών.

Παρουσίαση της κατασκευής με εικαστικό μουσικοχορευτικό τρόπο.

Μοριοδότηση από τριμελή κριτική επιτροπή και βράβευση των 2 τμημάτων.

Περιγραφή:

1.Έναρξη - Εισαγωγή από τους μαθητές: Τσανακτσίδου Μάγδα και Αλεξούδη Δημήτρη (video_1)

2. Είσοδος και παρουσίαση στη σκηνή των δυο τμημάτων (video_2 και video_3).

3. Τραγούδι για την Οργανική Χημεία και χορευτικό (video_4 και video_5). Οι στίχοι είναι του μαθητή Παπαδόπουλου Γιώργου, τραγουδά ο ίδιος και οι συμμαθήτριές του Κεραμιδά Αργυρώ, Λαδιά Κατερίνα. Χορεύουν οι μαθητές Σιδηροπούλου Γιούλη, Πασόπουλος Έκτορας, Τσικαλά Άννα και Μέντσιος Κωνσταντίνος.

4. Διαγωνιστικό κυρίως μέρος:

Δίνεται το όνομα μιας οργανικής ένωσης. Ομάδες μαθητών από κάθε τμήμα φορούν καπέλα με το σύμβολο ενός ατόμου και κατασκευάζουν τον χημικό τύπο της ένωσης με τα σώματά τους σε ορισμένο χρόνο υπό τους ήχους μουσικής που παίζουν συμμαθητές τους: Μακρής Αναστάσιος (γκάιντα), Πουναρτζόγλου Θέμης (γκάιντα) και Ορφανίδου Νάσια (κρουστά). 

Παράλληλα στην οθόνη προβάλλονται για το κοινό χαρακτηριστικές χρήσεις ή πληροφορίες που αφορούν την ένωση καθώς και ο συντακτικός τύπος της (video_6video_7 και video_8).

Τα τμήματα παρουσιάζουν την κατασκευή τους και βαθμολογούνται από την κριτική επιτροπή τόσο για την ορθότητα του χημικού τύπου όσο και για την μουσικοχορευτική παρουσίαση της κατασκευής (video_9 και video_10).